Dropshipping – pomysł na biznes w 2023r.

Dropshipping – pomysł na biznes w 2023r.

Szukasz dodatkowego źródła dochodu? Myślisz o własnym biznesie, ale nie wiesz, czym się zająć? Postaw na dropshipping i zarabiaj, sprzedając w Internecie. Kapitał początkowy? Nie inwestujesz w towary ani magazyn, więc nie musisz zaczynać z dużymi zasobami. Sprawdź, jak łatwo zacząć w e-commerce!

  1. Dropshipping – na czym polega?
    1. Wysyłka towarów w dropshipping
    2. Zysk w dropshipping
  2. Proces sprzedaży w dropshipping
  3. Dropshipping – zalety
  4. Dropshipping – jak zacząć?
  5. Dropshipping – najlepsze kanały sprzedaży
    1. Sklep internetowy
    2. Platformy sprzedażowe
    3. Media Społecznościowe
    4. Dropshipping – jak obsługiwać sprzedaż

Dropshipping – na czym polega?

Dropshipping to alternatywa dla typowego sklepu internetowego. W tym modelu e-commerce sklep odpowiada za obsługę klientów – ich pozyskiwanie, obsługę sprzedaży, reklamacji i zwrotów.

Wysyłka towarów w dropshipping

Wysyłka towarów, którą zajmuje się firma kurierska, odbywa się bezpośrednio z hurtowni lub od producenta.

Zysk w dropshipping

Zysk sprzedawcy to różnica między zaoferowaną przez niego ceną a ceną hurtowni/ producenta – słowem różnica między ceną detaliczną a hurtową – jak to w handlu detalicznym bywa.

Proces sprzedaży w dropshipping

Proces sprzedaży w modelu dropshipping możemy przedstawić w kliku zaledwie krokach:

  1. Klient znajduje wybrany produkt w Twoim sklepie internetowym i składa zamówienie.
  2. Przekazujesz zamówienie do producenta/ hurtowni.
  3. Firma kurierska dostarcza produkt do odbiorcy
  4. Po Twojej stronie jest wystawienie faktury klientowi.

Dropshipping – zalety

  • Nie inwestujesz w asortyment, więc nie potrzebujesz dużego wkładu finansowego na start
  • Nie ryzykujesz, że zostaniesz z niesprzedanym towarem, bo pieniądze dostawcy przekazujesz dopiero, kiedy Twój klient zrealizuje transakcję.
  • Nie prowadzisz magazynu, więc odchodzi Tobie kosztów i obowiązków z tym związanych – zatrudnienie ludzi, utrzymanie powierzchni magazynowej, transport towarów
  • Nie zajmujesz się wysyłką towarów
  • Możesz pracować zdalnie
  • Nie musisz mieć firmy, aby prowadzić dropshopping, wystarczy działalność nierejestrowana.

Wybierając dropshippng, decydujesz się na wyłączenie Ciebie z procesu wysyłek towarów do klienta. Ma to swoje dobre i złe strony. Nie masz wpływu na to, jak szybko przesyłka zostanie dostarczona ani w jaki sposób zostanie zapakowana – zabezpieczona. Z drugiej strony możesz więcej czasu i energii poświęcić na zdobywanie klientów i działania promocyjne, np. w mediach społecznościowych.

Dropshipping – jak zacząć?

Tak naprawdę wszystko sprowadza się do 3 kroków:

  1. Załóż sklep internetowy
  2. Wybierz program do obsługi zamówień
  3. Znajdź hurtownię, z którą chcesz współpracować.

Dropshipping – najlepsze kanały sprzedaży

Decydując się na sprzedaż towarów w Internecie, nie musisz ograniczać się do jednego kanału sprzedaży. Możesz umieszczać swoje oferty w kilku miejscach jednocześnie, dzięki czemu jest większe prawdopodobieństwo, że klienci kupią właśnie od Ciebie. Energię i zasoby, które musiałbyś inwestować w obsługę magazynu oraz przesyłek, możesz zainwestować.

Sklep internetowy

Własny sklep internetowy to doskonałe rozwiązanie. Sklep internetowy może być jednocześnie stroną wizytówkową Twojej firmy, a umiejętnie zaprezentowane treści, będą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie, dostarczając Tobie nowych klientów. Profesjonalny sklep internetowy pozwoli Tobie także na obsługiwanie kodów rabatowych, wysyłkę newslettera i inne akcje marketingowe skierowane do ogółu odwiedzających witrynę lub wybranej grupy klientów.

Platformy sprzedażowe

Niewielu z nas wyobraża sobie handel produktami bez wykorzystania platform sprzedażowych. Z punktu widzenia klienta to często bardzo korzystne rozwiązanie – darmowe wysyłki w abonamencie, punkty lojalnościowe, zakupy na raty zero procent, łatwe zasady zwrotu – to tylko niektóre z cenionych przez klientów narzędzi cech zakupu na platformach.

Media Społecznościowe

Media Społecznościowe to już nie tylko miejsce budowania społecznego zaufania do marki czy zaangażowanej grupy odbiorców, lecz także kolejny kanał sprzedaży. Sklep na Facebooku oraz sklep na Instagramie znacznie skracają lejek sprzedażowy – droga od zobaczenia posta z produktem na Instagramie do zakupu produktu jest krótsza.

Dropshipping – jak obsługiwać sprzedaż

Decydując się na dropshopping na wielu kanałach, warto wybrać do obsługi sprzedaży rozwiązanie, które pozwala na realizowanie zamówień przychodzących spływających z różnych źródeł zewnętrznych.

Dostępna z poziomu przeglądarki internetowej aplikacja mpFirma została wyposażona w integracje, m.in. Allegro, BaseLinker, dzięki którym obsłużysz w niej różnego typu zamówienia przychodzące. Jednocześnie mpFirma może być panelem administracyjnym Twojego sklepu internetowego. Wystarczy, że wybierzesz sklep przygotowany przez BinSoft.

Udostępnij