Jak efektywnie zarządzać Szansami Sprzedaży w module CRM w mpFirma Online? Poradnik krok po kroku

Jak efektywnie zarządzać Szansami Sprzedaży w module CRM w mpFirma Online? Poradnik krok po kroku

Zastanawiasz się, jak zwiększyć efektywność swojego zespołu sprzedażowego i przyspieszyć finalizację transakcji? Kluczem do sukcesu jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientami (CRM)! I tutaj wkraczamy my – dostawcy mpFirma Online - aplikacji, która pozwoli Ci śledzić każdy etap procesu sprzedaży, od pierwszego kontaktu z leadem aż po podpisanie umowy! mpFirma Online to mały ERP, w którym także wygenerujesz fakturę, zamykającą sprzedaż, rozliczysz płatność i poprowadzisz kampanię posprzedażową… Gotowy na rewolucję w swoim podejściu do sprzedaży? Czytaj dalej i dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potęgę zarządzania Szansami sprzedaży w CRM w mpFirma Online!

Szanse sprzedaży w CRM – czym są szanse sprzedaży?

Czym właściwie są Szanse sprzedaży i jak nimi zarządzać w aplikacji CRM? To nic innego jak potencjalne transakcje, które czekają na Twoją interwencję, aby zamienić się w realny zysk. Aplikacje z funkcjami CRM - takie jak mpCRM Online czy mpFirma Online - umożliwiają budowanie procesu sprzedażowego, dodawanie do niego leadów – osoby i firmy, które mogą zmienić się w Twoich klientów.

Dlaczego warto postawić na zarządzanie Szansami Sprzedaży w mpFirma Online?

Aby obsługa procesu sprzedażowego była efektywna i przynosiła zysk, musi być właściwie prowadzona. Aby była właściwie prowadzona, musi być przemyślana, uporządkowana i efektywnie zarządzana. Dzięki temu:

• Poprowadzisz klienta przez ścieżkę sprzedaży (lejek sprzedażowy) w sposób intuicyjny i uporządkowany

• Błyskawicznie stworzysz skuteczne oferty, dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta, co znacząco przyspieszy finalizację sprzedaży

• Zyskasz dostęp do pełnej historii kontaktów z klientem, co pozwoli Ci na budowanie trwałych relacji i personalizację oferty

• Zwiększysz wydajność sprzedaży dzięki precyzyjnie zaplanowanym kampaniom reklamowym

Konfiguracja i obsługa Szans sprzedaży w mpFirma Online – krok po kroku

Skoro już wiemy, czym są Szanse Sprzedaży i dlaczego warto je śledzić, czas przejść do praktyki. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak skonfigurować i obsługiwać Szanse Sprzedaży w mpFirma Online krok po kroku.

Tworzenie procesu sprzedaży (Pipeline) w CRM mpFirma Online

Proces sprzedaży to droga, którą będziesz prowadził swojego potencjalnego klienta. Proces sprzedaży może dzielić się na etapy, a każdy etap – na działania. Aby utworzyć proces sprzedaży w mpFirma Online:

  1. Kliknij menu użytkownika (Twoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu) i wybierz Ustawienia.
  2. Przejdź do sekcji: Słowniki i wybierz Rodzaje procesów CRM.
  3. Kliknij Utwórz nowy, aby stworzyć swój własny proces sprzedażowy.
  4. Określ etapy procesu. Cały proces sprzedaży będzie zwizualizowany jako tablica Kanban. Kolejne etapy procesu będą widoczne jako etykiety (nagłówki), którym możesz nadawać odpowiednie kolory. Przykładowe etapy to: Nowy lead, Kontakt, Oferta wysłana, Negocjacje, Zamknięcie.
  5. Określ działania w etapie. Każdy etap w Twoim procesie sprzedaży może składać się z określonych działań, np. na etapie "Kontakt możesz mieć takie działania jak: Wykonanie telefonu, Wysłanie e-maila, Spotkanie. Każdemu działaniu możesz przypisać odpowiedni kolor. Dzięki temu możesz wizualnie odróżnić różne typy zadań.
  6. Każde działanie i każdy etap mogą mieć wskazówki dla użytkowników.
  7. Wykonanie danego etapu lub konkretnego działania może zmieniać status całego tematu (czyli klienta), np., po wysłaniu oferty status klienta może zmienić się na Oczekiwanie na odpowiedź.
  8. Na koniec klikamy Zapisz i zamknij. Twój proces sprzedażowy jest gotowy!

Jak zarządzać Szansami sprzedaży? Tworzenie kampanii w CRM mpFirma Online

Kiedy już przygotujesz swój proces sprzedaży, będziesz mógł wykorzystać go w odpowiedniej kampanii. Aby utworzyć kampanię w mpFirma Online:

  1. W menu Nawigacja przejdź do modułu CRM i wybierz Kampanie.
  2. Kliknij Dodaj kampanię
  3. Uzupełnij tytuł kampanii i inne informacje o niej.
  4. Wskaż stworzony wcześniej proces sprzedażowy.
  5. Dodaj tematy, którymi będziesz zajmować się w czasie kampanii. W tym przypadku tematy to kontrahenci, osoby, leady, które będą Twoimi szansami sprzedaży.
  6. Możesz przypisać pracowników do kampanii.
  7. Możesz dodać opis kampanii.
  8. Dodaj automatyzację Follow-up.
  9. Na koniec kliknij Zapisz.

Zaplanuj automatyczne wysyłanie wiadomości do leadów w odpowiednich odstępach czasowych, aby zwiększyć zaangażować potencjalnych klientów i tym samym – konwersję – wygrać jak najwięcej szans sprzedaży.

Zarządzanie szansami sprzedaży w CRM – jak pracować na tablicy Kanban?

Tablica Kanban to najskuteczniejszy sposób wizualizacji procesu sprzedażowego. Wystarczy jego spojrzenie, aby wiedzieć, na jakim etapie są poszczególne szanse sprzedaży, który etap wymaga największego zaangażowania i jaki jest przewidywany zysk.

Aby pracować na tablicy Kanban z CRM-ie mpFirma Online z poziomu bocznego menu Nawigacja przejdź do modułu CRM -> Kampanie i wybierz kampanię, którą utworzyłeś we wcześniejszych krokach. Możesz kliknąć ikonkę pinezki i w ten sposób przypniesz kampanię – wyciągniesz ją do Nawigacji:

W widoku Kampanii widzisz wszystkie tematy (uczestników dołączonych do procesu). Z poziomu tego widoku możesz przenosić tematy między kolejnymi etapami:

To bardzo intuicyjny sposób na śledzenie postępów w sprzedaży.

Aby pracować nad konkretnym tematem, wybierz go z poziomu tablicy – kliknij odpowiedni kafelek:

Kliknij w dany temat (klienta), aby przejść do jego obsługi1.

Automatyzacja follow-up – jak nie tracić lieadów?

Tak, jak już wiesz, mpFirma Online pozwala na skonfigurowanie automatycznej wysyłki wiadomości do leadów dodanych do Twojej kampanii sprzedażowej. Ustal, jaką wiadomość i w jakim czasie po dodaniu do kampanii mają otrzymywać leady. Jak to wykorzystać? Możesz ustawić automatyczną wysyłkę e-maila z podziękowaniem za zainteresowanie Twoimi produktami oraz informacją o promocji dla nowych klientów.

Twoje e-maile mogą mieć profesjonalny wygląd. Skorzystaj z szablonów, które przygotujesz w mpFirma Online. W generowaniu szablonu, np. grafiki czy treści pomoże Asystent Lori AI. Takie angażowanie potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą nazywa się karmieniem leadów– ang. lead nurturing. Umożliwia podtrzymywanie zaangażowania Twoich leadów i zwiększa szansę na wygranie szans sprzedaży.

Sztuczna inteligencja w obsłudze Szans sprzedaży - rola Asystenta Lori AI w module CRM

A co, gdyby Twój system CRM nie był tylko narzędziem, ale pełnił rolę Twojego asystenta? W mpFirma Online masz do dyspozycji Asystenta Lori AI – sztuczną inteligencję, która wesprze Cię w procesie sprzedaży, podpowie najlepsze rozwiązania i zautomatyzuje rutynowe zadania. Asystent Lori AI pomoże:

  • Opracować skuteczną kampanię reklamową, np. telefoniczną, e-mailową, SMS-ową
  • Przygotować treści Twojego newslettera,
  • Opracować, zredagować, przetłumaczyć wiadomości do klientów
  • Wysłać SMS pod wskazany numer telefonu
  • Dodać zadanie do kalendarza
  • Przygotować raporty i analizy i wiele, wiele innych

CRM do obsługi klientów

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż z CRM? Zacznij od uprządkowania procesu sprzedaży i w końcu miej nad nim pełną kontrolę.

Polski CRM

mpFirma Online to aplikacja z modułem CRM od polskiego dostawcy. Oznacza to, że support (pomoc techniczna) oraz kontakt z działem sprzedaży odbywa się w języku polskim. Co więcej, aplikacja uwzględnia specyfikę pracy polskiego przedsiębiorcy – od małych firm, przez średnie i duże przedsiębiorstwa.

CRM z ofertami i fakturowaniem

Być może zastanawiasz się: „CRM czy ERP”? mpFirma Online to system ERP z rozbudowanym CRM-em. Obsłużysz klienta od momentu, kiedy wpada do Twojego lejka sprzedażowego jako lead, przez proces lead nurturing (karmienia leadów), ofertę (przygotowanie, udostępnienia), negocjacje po finalizację sprzedażywygenerowanie dokumentu handlowego, rozliczenie płatności i… Obsługę posprzedażową z automatyzacją.

Potencjalni klienci, z którymi się kontaktujesz, mogą być bardzo różni. Jedni szybko podejmują decyzje zakupowe, inni potrzebują więcej czasu. CRM to takie centrum dowodzenia Twoją sprzedażą. Pomaga zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o klientach, śledzić postępy w rozmowach i planować kolejne kroki. Dzięki temu nic nie umknie Twojej uwadze, a Ty możesz skupić się na budowaniu trwałych relacji i zwiększaniu zysków.

Udostępnij