Jak efektywnie zarządzać Szansami Sprzedaży w module CRM w mpFirma Online? Poradnik krok po kroku
Zastanawiasz się, jak zwiększyć efektywność swojego zespołu sprzedażowego i przyspieszyć finalizację transakcji? Kluczem do sukcesu jest skuteczne zarządzanie relacjami z klientami (CRM)! I tutaj wkraczamy my – dostawcy mpFirma Online - aplikacji, która pozwoli Ci śledzić każdy etap procesu sprzedaży, od pierwszego kontaktu z leadem aż po podpisanie umowy! mpFirma Online to mały ERP, w którym także wygenerujesz fakturę, zamykającą sprzedaż, rozliczysz płatność i poprowadzisz kampanię posprzedażową… Gotowy na rewolucję w swoim podejściu do sprzedaży? Czytaj dalej i dowiedz się, jak w pełni wykorzystać potęgę zarządzania Szansami sprzedaży w CRM w mpFirma Online!
Szanse sprzedaży w CRM – czym są szanse sprzedaży?
Czym właściwie są Szanse sprzedaży i jak nimi zarządzać w aplikacji CRM? To nic innego jak potencjalne transakcje, które czekają na Twoją interwencję, aby zamienić się w realny zysk. Aplikacje z funkcjami CRM - takie jak mpCRM Online czy mpFirma Online - umożliwiają budowanie procesu sprzedażowego, dodawanie do niego leadów – osoby i firmy, które mogą zmienić się w Twoich klientów.
Dlaczego warto postawić na zarządzanie Szansami Sprzedaży w mpFirma Online?
Aby obsługa procesu sprzedażowego była efektywna i przynosiła zysk, musi być właściwie prowadzona. Aby była właściwie prowadzona, musi być przemyślana, uporządkowana i efektywnie zarządzana. Dzięki temu:
• Poprowadzisz klienta przez ścieżkę sprzedaży (lejek sprzedażowy) w sposób intuicyjny i uporządkowany
• Błyskawicznie stworzysz skuteczne oferty, dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta, co znacząco przyspieszy finalizację sprzedaży
• Zyskasz dostęp do pełnej historii kontaktów z klientem, co pozwoli Ci na budowanie trwałych relacji i personalizację oferty
• Zwiększysz wydajność sprzedaży dzięki precyzyjnie zaplanowanym kampaniom reklamowym
Konfiguracja i obsługa Szans sprzedaży w mpFirma Online – krok po kroku
Skoro już wiemy, czym są Szanse Sprzedaży i dlaczego warto je śledzić, czas przejść do praktyki. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak skonfigurować i obsługiwać Szanse Sprzedaży w mpFirma Online krok po kroku.
Tworzenie procesu sprzedaży (Pipeline) w CRM mpFirma Online
Proces sprzedaży to droga, którą będziesz prowadził swojego potencjalnego klienta. Proces sprzedaży może dzielić się na etapy, a każdy etap – na działania. Aby utworzyć proces sprzedaży w mpFirma Online:
- Kliknij menu użytkownika (Twoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu) i wybierz Ustawienia.
- Przejdź do sekcji: Słowniki i wybierz Rodzaje procesów CRM.
- Kliknij Utwórz nowy, aby stworzyć swój własny proces sprzedażowy.
- Określ etapy procesu. Cały proces sprzedaży będzie zwizualizowany jako tablica Kanban. Kolejne etapy procesu będą widoczne jako etykiety (nagłówki), którym możesz nadawać odpowiednie kolory. Przykładowe etapy to: Nowy lead, Kontakt, Oferta wysłana, Negocjacje, Zamknięcie.
- Określ działania w etapie. Każdy etap w Twoim procesie sprzedaży może składać się z określonych działań, np. na etapie "Kontakt możesz mieć takie działania jak: Wykonanie telefonu, Wysłanie e-maila, Spotkanie. Każdemu działaniu możesz przypisać odpowiedni kolor. Dzięki temu możesz wizualnie odróżnić różne typy zadań.
- Każde działanie i każdy etap mogą mieć wskazówki dla użytkowników.
- Wykonanie danego etapu lub konkretnego działania może zmieniać status całego tematu (czyli klienta), np., po wysłaniu oferty status klienta może zmienić się na Oczekiwanie na odpowiedź.
- Na koniec klikamy Zapisz i zamknij. Twój proces sprzedażowy jest gotowy!
Jak zarządzać Szansami sprzedaży? Tworzenie kampanii w CRM mpFirma Online
Kiedy już przygotujesz swój proces sprzedaży, będziesz mógł wykorzystać go w odpowiedniej kampanii. Aby utworzyć kampanię w mpFirma Online:
- W menu Nawigacja przejdź do modułu CRM i wybierz Kampanie.
- Kliknij Dodaj kampanię
- Uzupełnij tytuł kampanii i inne informacje o niej.
- Wskaż stworzony wcześniej proces sprzedażowy.
- Dodaj tematy, którymi będziesz zajmować się w czasie kampanii. W tym przypadku tematy to kontrahenci, osoby, leady, które będą Twoimi szansami sprzedaży.
- Możesz przypisać pracowników do kampanii.
- Możesz dodać opis kampanii.
- Dodaj automatyzację Follow-up.
- Na koniec kliknij Zapisz.
Zaplanuj automatyczne wysyłanie wiadomości do leadów w odpowiednich odstępach czasowych, aby zwiększyć zaangażować potencjalnych klientów i tym samym – konwersję – wygrać jak najwięcej szans sprzedaży.
Zarządzanie szansami sprzedaży w CRM – jak pracować na tablicy Kanban?
Tablica Kanban to najskuteczniejszy sposób wizualizacji procesu sprzedażowego. Wystarczy jego spojrzenie, aby wiedzieć, na jakim etapie są poszczególne szanse sprzedaży, który etap wymaga największego zaangażowania i jaki jest przewidywany zysk.
Aby pracować na tablicy Kanban z CRM-ie mpFirma Online z poziomu bocznego menu Nawigacja przejdź do modułu CRM -> Kampanie i wybierz kampanię, którą utworzyłeś we wcześniejszych krokach. Możesz kliknąć ikonkę pinezki i w ten sposób przypniesz kampanię – wyciągniesz ją do Nawigacji:
W widoku Kampanii widzisz wszystkie tematy (uczestników dołączonych do procesu). Z poziomu tego widoku możesz przenosić tematy między kolejnymi etapami:
To bardzo intuicyjny sposób na śledzenie postępów w sprzedaży.
Aby pracować nad konkretnym tematem, wybierz go z poziomu tablicy – kliknij odpowiedni kafelek:
Kliknij w dany temat (klienta), aby przejść do jego obsługi1.
Automatyzacja follow-up – jak nie tracić lieadów?
Tak, jak już wiesz, mpFirma Online pozwala na skonfigurowanie automatycznej wysyłki wiadomości do leadów dodanych do Twojej kampanii sprzedażowej. Ustal, jaką wiadomość i w jakim czasie po dodaniu do kampanii mają otrzymywać leady. Jak to wykorzystać? Możesz ustawić automatyczną wysyłkę e-maila z podziękowaniem za zainteresowanie Twoimi produktami oraz informacją o promocji dla nowych klientów.
Twoje e-maile mogą mieć profesjonalny wygląd. Skorzystaj z szablonów, które przygotujesz w mpFirma Online. W generowaniu szablonu, np. grafiki czy treści pomoże Asystent Lori AI. Takie angażowanie potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą nazywa się karmieniem leadów– ang. lead nurturing. Umożliwia podtrzymywanie zaangażowania Twoich leadów i zwiększa szansę na wygranie szans sprzedaży.
Sztuczna inteligencja w obsłudze Szans sprzedaży - rola Asystenta Lori AI w module CRM
A co, gdyby Twój system CRM nie był tylko narzędziem, ale pełnił rolę Twojego asystenta? W mpFirma Online masz do dyspozycji Asystenta Lori AI – sztuczną inteligencję, która wesprze Cię w procesie sprzedaży, podpowie najlepsze rozwiązania i zautomatyzuje rutynowe zadania. Asystent Lori AI pomoże:
- Opracować skuteczną kampanię reklamową, np. telefoniczną, e-mailową, SMS-ową
- Przygotować treści Twojego newslettera,
- Opracować, zredagować, przetłumaczyć wiadomości do klientów
- Wysłać SMS pod wskazany numer telefonu
- Dodać zadanie do kalendarza
- Przygotować raporty i analizy i wiele, wiele innych
CRM do obsługi klientów
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż z CRM? Zacznij od uprządkowania procesu sprzedaży i w końcu miej nad nim pełną kontrolę.
Polski CRM
mpFirma Online to aplikacja z modułem CRM od polskiego dostawcy. Oznacza to, że support (pomoc techniczna) oraz kontakt z działem sprzedaży odbywa się w języku polskim. Co więcej, aplikacja uwzględnia specyfikę pracy polskiego przedsiębiorcy – od małych firm, przez średnie i duże przedsiębiorstwa.
CRM z ofertami i fakturowaniem
Być może zastanawiasz się: „CRM czy ERP”? mpFirma Online to system ERP z rozbudowanym CRM-em. Obsłużysz klienta od momentu, kiedy wpada do Twojego lejka sprzedażowego jako lead, przez proces lead nurturing (karmienia leadów), ofertę (przygotowanie, udostępnienia), negocjacje po finalizację sprzedaży – wygenerowanie dokumentu handlowego, rozliczenie płatności i… Obsługę posprzedażową z automatyzacją.
Potencjalni klienci, z którymi się kontaktujesz, mogą być bardzo różni. Jedni szybko podejmują decyzje zakupowe, inni potrzebują więcej czasu. CRM to takie centrum dowodzenia Twoją sprzedażą. Pomaga zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o klientach, śledzić postępy w rozmowach i planować kolejne kroki. Dzięki temu nic nie umknie Twojej uwadze, a Ty możesz skupić się na budowaniu trwałych relacji i zwiększaniu zysków.