Mailing reklamowy - jak prowadzić kampanie e-mail?

Mailing reklamowy - jak prowadzić kampanie e-mail?

Email marketing to doskonały sposób na sprzedaż online

Chcesz informować klientów o promocjach, nowościach, udostępniać im kody rabatowe, newsletter i kreować ich potrzeby zakupowe? Uruchom masowy, spersonalizowany mailing wprost z mpFirma Online!

Program do mailingu – co to jest?

Program do mailingu to aplikacja, która umożliwia tworzenie kampanii e-mail i masową wysyłkę wiadomości. Mimo że wysyłka maili jest hurtowa, taka aplikacja umożliwia personalizację wiadomości.

Kampanie e-mail – czy warto?

Zdecydowanie tak. E-mail marketing wciąż uznawany jest za jedną z najskuteczniejszych form reklamy w Internecie! Jeśli swoje produkty lub usługi sprzedajesz online, wykorzystaj e-mail marketing, aby być w stałym kontakcie z klientami!

  • Przypominaj o swojej firmie
  • Edukuj w swojej dziedzinie i buduj pozycję eksperta
  • Dostarczaj kody rabatowe, informuj o promocjach, nowościach itp.

Na co zwrócić uwagę, wybierając program do mailingu?

Kampanie e-mail to jedna z najważniejszych funkcjonalności aplikacji CRM – do zarządzania relacjami z klientami.

  • Masowa wysyłka e-maili
  • Spersonalizowane wiadomości
  • Atrakcyjny szablon e-maila
  • Możliwość budowania różnych grup odbiorców

Na co jeszcze zwrócić uwagę, wybierając program do obsługi kampanii mailingowych?

  1. Język aplikacji
    Wiele popularnych na rynku aplikacji obsługujących kampanie mailingowe dostępne jest w angielskiej wersji językowej. Uwaga! To nie tylko kwestia interfejsu po angielsku, lecz także dostępnych instrukcji użytkownika, samouczków oraz ewentualnego wsparcia działu pomocy technicznej! Dodatkowo, jeśli to aplikacja odpłatna, sprzedaż i komunikacja z działem sprzedaży także odbywa się po angielsku.
  2. Limit kontaktów
    Wśród aplikacji CRM są takie, których pakiety określają, ile kontaktów możesz mieć w bazie. To kluczowe, jeśli chcesz budować różne grupy odbiorców, np. potencjalnych klientów, klientów, którzy kupują najwięcej, tych, którzy od dawna nic nie kupili itp.
  3. Ograniczenie w liczbie wysłanych e-maili
    Niektórzy producenci systemów CRM pakiety uzależniają od liczby wysłanych e-maili. Może być to problematyczne, jeśli masz wiele kontaktów i do wszystkich chciałbyś wysyłać wiadomości. Wówczas, aby zmieścić się w określonym limicie, kampanie musiałbyś dzielić na etapy lub musiałbyś przejść na droższe wersje premium.
  4. Support
    Wiele dostępnych aplikacji CRM posiada pomoc techniczną tylko w języku angielskim lub tylko w formie chatu na stronie… Chat jest o tyle trudną kwestią, że często konsultant jest botem, a wiele z nas z botami rozmawiać nie lubi.

Funkcje aplikacji CRM dostępne w mpFirma Online

Aplikacja mpFirma Online ma wybudowany moduł CRM. Dzięki temu inwestujesz w jedno narzędzie do obsługi firmy (fakturowania, drukowania paragonów na drukarkach fiskalnych, obsługi zamówień, prowadzenia gospodarki magazynowej, obsługi sekretariatu) i cieszysz się funkcjami m.in. aplikacji do masowej wysyłki e-maili!

Na jakie funkcje mpFirma Online warto zwrócić uwagę ze względu na tworzenie kampanii mailingowych?

  1. Wysyłka e-maili z firmowego konta - obsługa wielu skrzynek pocztowych
    mpFirma Online umożliwia skonfigurowanie wielu skrzynek pocztowych i może być wykorzystywana jako Twoja aplikacja co dziennej obsługi poczty e-mail! Z pomocą mpFirma Online nie tylko zrealizujesz kampanię mailingową, lecz także odbierzesz wiadomości od klientów i odpowiesz na nie.
  2. Wysyłka newsletterów
    Obsługa kampanii mailingowych umożliwi Ci masową wysyłkę atrakcyjnych graficznie wiadomości e-mail do swoich klientów.
  3. Bez limitu kontaktów
    W swojej bazie danych możesz mieć dowolnie wiele kontaktów podzielonych na grupy kontaktów i kategorie kontaktów. Tworząc kampanie e-mail, możesz dodawać dowolną ilość kontaktów z Twojej bazy danych.
  4. Brak limitu wysłanych e-maili
    mpFirma w żaden sposób nie ogranicza liczby wysłanych przez Ciebie e-maili, a kampania realizowana jest w tle. Możesz śmiało pracować w programie, np. realizować zamówienia klientów, podczas gdy kampania mailingowa będzie rozsyłana automatycznie.
  5. Logo w stopce
    W stopce stworzonego w mpFirma Online mailingu nie ma logo aplikacji ani naszej firmy – BinSoft. Śmiało twórz szablony wiadomości w Twoich firmowych kolorach i z Twoim logo.
  6. Edytor szablonu wiadomości
    mpFirma umożliwia stworzenie szablonu wiadomości. Łatwy obsłudze edytor działa jak puzzle. Składasz szablon z gotowych elementów i uzupełniasz go treściami – tekstem i grafikami.
  7. Personalizacja wiadomości
    mpFirma Online umożliwia tworzenie spersonalizowanych wiadomości. Wykorzystując system reguł, przygotujesz masową wysyłkę e-maili ze spersonalizowanymi wiadomościami.
  8. Edytor strony WWW
    Wśród aplikacji CRM są takie, z możliwością stworzenia własnej strony WWW. mpFirma Online także posiada tę funkcjonalność. Z prostym w obsłudze kreatorem wspieranym przez sztuczną inteligencję AI z łatwością stworzysz stronę internetową, sklep internetowy lub uruchomisz platformę B2B dla swoich kontrahentów.
  9. Darmowa pomoc techniczna w języku polskim
    Użytkownicy mpFirma Online mogą korzystać z darmowej pomocy technicznej w formie e-maila. W ten sposób mogą wymieniać wiadomości w języku polskim z naszymi specjalistami – nie z botami.
  10. Darmowa wersja próbna
    Jeśli jeszcze nie jesteś klientem mpFirma Online, skorzystaj z darmowego, 30-dniowego okresu testowego aplikacji.

Jak przygotować szablon e-maila w aplikacji mpFirma?

mpFirma umożliwi Ci przygotowanie atrakcyjnych wizualnie wiadomości e-mail, które mogą wyglądać na przykład tak:

  1. Przejdź do modułu CRM -> Szalony-> „Dodaj nowy”.
  2. Do wyboru masz dwa bazowe szablony - Podstawowy i Nowoczesny.
  3. W kolejnym kroku dodajemy szablon.
    • Nazywamy szablon.
    • Określamy status szablonu.
  4. W sekcji „Informacje dodatkowe” ustalamy kolorystykę szablonu oraz dodajemy zdjęcia, które mają być użyte w szablonie.
  5. Następnie dodajemy sekcje szablonu, klikając „Dodaj sekcję”. W ten sposób możemy dodać, np.:
    • nagłówek
    • stopkę
    • inne elementy szablonu, m.in. baner ze zdjęciem, przycisk, wstawka z obrazem itp.

Spójrz, jak wyglądają okna tworzenia poszczególnych sekcji e-maila:

  1. Nagłówek



  2. Wstawka z obrazem



  3. Sekcja z tekstem



Wygląd każdej z sekcji możesz zweryfikować z poziomu podglądu:



Tworzenie kampanii mailingowej w mpFirma

Aby utworzyć kampanię mailingową w mpFirma Online, postępuj według poniższej instrukcji:

  1. Przejdź do modułu CRM (sekcja „Nawigacja” po lewej stronie ekranu) i wybierz: CRM-> Kampanie -> Dodaj kampanię.
  2. Wprowadź dane dotyczące kampanii:
    • Tytuł
    • Datę rozpoczęcia i zakończenia
    • Rodzaj kampanii – wskaż Mailing
    • Scenariusz – tutaj możesz podpiąć scenariusz, jeśli taki wcześniej przygotowałeś
  3. Tematy – dodaj kontrahentów, których dotyczyć ma kapania. Możesz dodać ich ręcznie a możesz wybrać kontrahentów z Twojej bazy danych.
  4. Osoby – przypisz pracowników, którzy mają pracować przy danej kampanii.
  5. W sekcji wiadomość możesz napisać e-mail. Możesz też załadować wcześniej przygotowany szablon, korzystając z przycisku: „Załaduj szablon”.

Tworzenie kampanii e-mail w mpFirma jest proste. Być może teraz wydaje Ci się, że Twojej firmy to nie dotyczy? Nic bardziej mylnego! Nawet, jeśli prowadzisz małą firmę lub dopiero zaczynasz działalność, warto zadbać o kontakty z klientami i przypominać im, że swoje pieniądze mogą wydać właśnie u Ciebie!

Udostępnij